Autorovy příspěvky

H2-mugs-redakce


Studium / zaměstnání
:

Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně
Katedra mediálních studií a žurnalistiky
doktorand oboru Sociologie

editor gamestudies.cz

koproducent SAVE°

člen výboru MUGS, o.s.


Proč Game Studies
:

V rámci přednášek a při organizaci konferencí se snažíme různé formy her přiblížit většinové společnosti a médiím. Jednak chceme rozptýlit negativní stereotypy s nimi spojené, zaměřit se na jejich reálné účinky a upozornit na silné i slabé stránky. Dále pak hodláme navrhnout možná využití tak, aby hry lidem byly ku prospěchu a daly se prakticky zapojit v různých oblastech života společnosti či jednotlivců. Domnívám se, že je nutné hry studovat, abychom lépe pochopili, jak na hráče působí a co si z nich odnášejí, čímž snad postupně dosáhneme vzniku pokročilejších, kultivovaných herních forem. Ve vlastním sdružení se snažíme nabídnout alternativu k běžným způsobům kompetice v podobě efektivnějších a produktivnějších týmových, resp. kooperativních principů her určených nejen pro zábavu, tréning či ke vzdělávání, ale i v pracovních a tvůrčích procesech.

Tvoje zaměření na poli Game Studies:

Teoreticky se zabývám mediálními účinky a komunikačními modely. Vedle edukativního potenciálu digitálních her mě fascinuje jejich vizuální kultura, struktura, fungování i ozvěny předchozích médií. Editováním gamestudies.cz (prvního akademického webu s tímto zaměřením v ČR) a produkováním pořadu SAVE° pro univerzitní televizi se prakticky zajímám o herní žurnalistiku. S odstupem sleduji sociokulturní význam a působnost her jako produktů lidské tvořivosti a zároveň i procesů, při kterých se lidé setkávají a hrají spolu spíše než proti sobě.

Oblíbené hry / žánr:

Zejména RPG (Final Fantasy, Kingdom Hearts, Vagrant Story, Persona, Dragon Quest, Ni no kuni, Jeanne d´Arc, The Elder Scrolls, Planescape Torment, Star Wars KOTOR, Fallout, Mass Effect, Dragon Age, Valkyria Chronicles, Witcher III), bojové (Tekken, BlazBlue, Soul Calibur, Zone of the Enders), závodní (Gran Turismo, WipEout, SSX) a hudební hry (Child of Eden, Sound Shapes, Lumines, Patapon, Vib Ribbon), adventury (Journey, Flower, Machinarium, Heavy Rain, Syberia, Grim Fandango, The Longest Journey, The Walking Dead, Silent Hill, TransistorUnfinished Swan, Brothers), akční adventury (Beyond Good and Evil, Ico, Ókami, Shadow of the Colossus, Deus Ex, Legacy of Kain, Resident Evil, God of War, Batman Arkham, Uncharted, Tomb Raider, The Last of Us), taktické špionážní akce (Metal Gear Solid), vesmírné simulátory (Free Space 2, Homeworld, Eve Online), plošinovky (Oddworld, LittleBigPlanet, Castlevania, Rayman, Spyro, Crash, Fez, Portal), střílečky (BioShock, Half-Life, Far Cry 3, Killzone 2, Mirror´s Edge), strategie (Civilizace, SimCity, Command and Conquer, Battle for Middle-Earth, Homeworld: Deserts of Kharak, Total War, Company of Heroes, Commandos, PixelJunk Monsters) a městské akce (Assassin´s Creed, Grand Theft Auto, Gravity Rush, L.A. NoireMafia, Red Dead Redemption, Retro City).

Hobby kromě hraní her:

Střih a postprodukce videa, grafika, žurnalistika, cizí jazyky, kultura, filmy, herní, taneční (elektronická) i vážná hudba, plavání, posilovna, minigolf, bowling, petanque, šachy, vycházky s přáteli, cestování.

Videa a záznamy přednášek:

Game-based teaching mediated by e-learning resources

Komparace Fahrenheit / Heavy Rain

Reportáž z [CON]ference 2.0

Týmové hry v e-learningu

Kooperativní výuka

SAVE° vol. 1

SAVE° vol. 2

Deep Blue

Publikace:

MIŠKOV, Jan, Tomáš BÁRTEK a Jaroslav ŠVELCH. New Perspectives in Game Studies: Proceedings of the Central and Eastern European Game Studies Conference. Brno: Munipress, 2015. ISBN 978-80-210-8044-7.

MIŠKOV, Jan (2014). Rethinking Gamification (recenzní stať). Media res 2/2014.
Brno: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, s. 16-23.

MIŠKOV, Jan (2014). Videohry – odraz japonského životního stylu. In Made in Japan. Eseje o současné japonské popkultuře. Praha: Labyrint, s. 81–99. ISBN 978-80-87260-63-0

MIŠKOV, Jan (2013). Digital games´ educational principles utilised in e-learning courses. Pp. 1003-1013 in EDULEARN13 Proceedings. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain: International Association of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 978-84-616-3822-2

MIŠKOV, Jan (2013). Manifest pacifismu. gamestudies.cz ISSN 1805-9155

MIŠKOV, Jan (2012). Profil : Tony Mott [EDGE]. gamestudies.cz ISSN 1805-9155

MIŠKOV, Jan (2012). Genealogie interaktivního textu: Remediace literatury, divadla a filmu v Heavy Rain. Iluminace 2/2012 (časopis pro teorii, historii a estetiku filmu). Praha: Národní filmový archiv. ISSN 0862-397X

MIŠKOV, Jan (2011). Evoluce interaktivní dramatické hry (magisterská práce). Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, 77 s.

MIŠKOV, Jan (2008). GameArt – digitální hry a současná vizuální kultura (bakalářská práce). Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, 52 s.

MIŠKOV, Jan (2007). Elektronická empatie. Chip, R. 17, č. 9/07, s. 66-68. ISSN 1210-0684

MIŠKOV, Jan (2006). Umění nových médií. Chip, R. 16, č. 9/06, s. 26-28. ISSN 1210-0684

MIŠKOV, Jan (2006). Za volantem nejen díky konstruktérům. Chip, R. 16, č. 1/06, s. 26-28. ISSN 1210-0684


Kontakt
:

facebook

def@mail.muni.cz

skype: honzaccione